مراقبت های بعد از لیپوماتیک

در این مقاله قصد داریم شما را درباره مراقبت های بعد از لیپوماتیک راهنمایی نماییم. لیپوماتیک روشی است ،که با آن می توانید بدن خود را خوش فرم و لاغر کنید. این تکنیک تخلیه چربی یک جایگزین کاربردی و بهتر برای لیپوساکشن می باشد ، که از آن کم خطر تر و کم تهاجم تر می باشد. این روش طرفداران بسیاری دارد ، اما یک نکته مهم درباره آن که ممکن است ذهن شمارا نیز درگیر کند مراقبت های بعد از لیپوماتیک است. در صورتی که تصمیم به انجام این پروسه زیبایی دارید یا آن را انجام داده اید در ادامه با ما همراه باشید ؛ زیرا اطلاعات موجود در این مقاله می توانند شما را در ریکاوری بعد از این پروسه یاری کنند و کمک بسزایی برای شما باشند.این مطالب مورد تایید بهترین جراح لیپوماتیک اهواز دکتر پروین محمدی می باشد.

مراقبت های بعد از لیپوماتیک - دکتر پروین محمدی

مراقبت های بعد از لیپوماتیک به شرح زیر هستند

بعد از انجام این عمل زیبایی شما نیاز دارید برای حفظ زیبایی ظاهری خود رژیم سالمی داشته باشید و از مصرف غذاهای مضر و پر چرب خودداری نمایید. همچنین در کنار داشتن رژیم سالم نیاز دارید تا ورزش کنید در این صورت می توانید زیبایی فیزیکی و اندام خود را تا مدت های بسیار طولانی یا حتی برای همیشه حفظ نمایید. زمان مورد نیاز برای این دوران می تواند بین 7 روز الی 3 هفته باشد ، که کاملا به شرایط ، سلامتی نوع و نتیجه پروسه شما بستگی دارد. همچنین بهتر است بعد از این پروسه به مدت یک روز کامل به استراحت مطلق بپردازید. همچنین می توانید در صورت احساس درد و ناراحتی با اجازه و راهنمایی پزشک از یکسری مسکن ها برای مدیریت درد در دوران ریکاوری استفاده نمایید.

یکی از موارد بسیار پر اهمیت که باید در دوران مراقبت های بعد از لیپوماتیک به آن توجه داشت استفاده از گن های مخصوص می باشد ، که بر اساس دستور پزشک و در زمان های مشخص شده باید به شکل مرتب مورد استفاده قرار گیرند. توجه داشته باشید که بعد از انجام لیپوماتیک تا مدتی از نشستن اجتناب کنید و دراز بکشید. همچنین برای مدتی از تحت فشار قرار دادن نواحی جراحی شده خودداری نمایید. در صورتی که در دوران مراقبت های بعد از جراحی لیپوماتیک دچار احساس سرگیجه و بی حالی هنگام برخواستن شدید سریعا بنشینید و استراحت کنید.

در طول انجام این پروسه بدن شما مقدار بسیار زیادی آب را از دست خواهد داد. بنابراین بهتر است مقدار زیادی آب مصرف نمایید. تا چند مدت بعد از این عمل از مصرف نمک خودداری کنید یا مقدار آن را بسیار کم کنید و از مصرف غذاهایی که موجب یبوست می شوند خودداری نمایید. یک روز بعد از این پروسه باید با کمک گرفتن و استفاده از راهنمایی های پزشک خود به حمام بروید و ناحیه جراحی را به خوبی بشویید. همچنین با ماساژ دادن این ناحیه یا نواحی به شکل صحیح می توانید به خروج خونابه ها کمک کنید.

در روزهای دیگر دوران ریکاوری نیز با استفاده از این روش تمام مایعات زائد موجود در ناحیه جراحی شده را تخلیه نمایید. ضمنا نواحی زخم شده را با استفاده از آب و صابون بشویید و با حوله تمیز آن را به خوبی خشک نمایید. همچنین شما نیاز دارید ، که دو بار در روز حمام کنید. لازم است که از داروهای تجویز شده توسط پزشک به طور مرتب استفاده کنید. از مصرف مشروبات الکلی و دخانیات نیز حداقل تا زمان مشخص شده توسط پزشک خودداری نمایید. تا مدتی در دوران مراقبت های بعد از لیپوماتیک از رفتن به دریا ، استخر ، جکوزی و مکان های این چنینی تا بهبود کامل زخم ها خودداری کنید ؛ زیرا امکان دار باعث ایجاد آلودگی و عفونت در زخم ها گردد. تا بهبود کامل خود از رانندگی کردن اجتناب نمایید و تا 24 ساعت بعد از پروسه به طور ایستاده ادرار نمایید.

مراقبت های بعد از لیپوماتیک - دکتر پروین محمدی

چه مقدار فعالیت در دوره نقاهت مجاز است

یکی از مشکلاتی که امکان رخ دادن آن بعد از این جراحی وجود دارد لخته شدن خون می باشد. شما می توانید با انجام فعالیت های سبک مانند پیاده روی های کوتاه به گردش بهتر خون در بدن خود کمک کنید و از لخته شدن خون خود جلوگیری نمایید. به احتمال بسیار زیاد پزشک در 48 ساعت نخست مراقبت های بعد از لیپوماتیک از شما می خواهد به آرامی از جای خود برخیزید و مقداری راه بروید. همچنین باید بدانید تا 4 هفته بعد از این پروسه از انجام هر گونه ورزش و فعالیت سنگین خودداری نمایید. از بی تحرکی و کم تحرکی اجتناب کنید و سعی کنید مقدار میانگین تحرک روزانه خود را بالا ببرید. البته همواره توجه داشته باشید ، که از انجام فعالیت های سنگین و افزایش ناگهانی مقدار آن خودداری نمایید.

رژیم غذایی در دوره نقاهت بعد از لیپوماتیک

بعد از تخلیه چربی های زائد با استفاده از این پروسه دیگر احتمال بازگشت آنها وجود ندارد ، اما شما همواره یک انسان هستید و همواره می توانید سلول های چربی تولید کنید. با ایجاد بیش از حد سلول های چربی و تجمع آنها در نواحی مختلف بدن ، که بر اثر رژیم بد یا کم تحرکی رخ می دهد شما دوباره به مشکل چاقی و اضافه وزن دچار خواهید شد. شما باید از مضرف غذاهای سرخ کردنی و پر چرب اجتناب نمایید و با استفاده از روش های پخت و پز مانند کباب کردن یا آبپز نمودن از افزایش وزن دوباره و چاقی خود جلوگیری کنید. تنها کافیست یک رژیم خوب داشته و ورزش کنید به طور کلی سبک زندگی سالمی را پیش بگیرید.

مراقبت های بعد از لیپوماتیک در اهواز - دکتر محمدی

داشتن اعصاب آرام در مراقبت های بعد از لیپوماتیک

استرس نیز یکی از عوامل چاقی و اضافه وزن است. در صورتی که شما از استرس در زندگی خود رنج می برید باید تمام تلاش خود را بکنید تا از آن دوری نمایید. بنابراین داشتن سلامت روانی نیز در دوران نقاهت یکی دیگر از موارد بسیار مهم می باشد ، که باید بعد از این پروسه به آن توجه بسزایی داشته باشید.

رسیدگی به زخم ها

تا زمانی که از زخم های شما خونابه ترشح می شود نیاز دارید ، که آن را پانسمان کنید و پروسه شست و شو با استفاده از ماساژ را انجام دهید. بعد از اینکه به مدت 24 ساعت در دوره مراقبت های بعد از لیپوماتیک هیچ ترشحی را از ناحیه مورد نظر مشاهده نکردید دیگر نیازی به پانسمان ندارید و می توانید آنها را باز بگذارید. همچنین بعد از اینکه پانسمان ها باز شد امکان عفونت در زخم های شما وجود دارد برای جلوگیری از آن آنتی بیوتیک های تجویز شده توسط پزشک را به طور مرتب مصرف نمایید. از قرار دادن هرگونه کمپرس سرد و گرم بر روی زخم ها خودداری نمایید و از مواد ضد عفونی کننده برای تمیز کردن زخم ها استفاده نکنید ؛ زیرا نیازی به آنها ندارند و بدون استفاده از انها حتی زودتر و راحت تر بهبود میابند.

خوابیدن در مراقبت های بعد از لیپوماتیک

به طور کلی بعد از این پروسه روش خوابیدن خاصی وجود ندارد و شما می توانید به راحتی و بدون هیچ مشکلی به استراحت کردن بپردازید. تنها مشکلی که وجود دارد این است ، که به عنوان مثال در صورتی که لیپوماتیک را برروی شکم یا پهلو انجام داده اید از خوابیدن برروی شکم خودداری نمایید و به کمر بخوابید. دلیل این موضوع نیز فشار وارد شدن به ناحیه جراحی می باشد. بنابراین تنها محدودیت هنگام خواب و استراحت وارد نکردن فشار به ناحیه جراحی می باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Scroll to Top